Stockholm stads himmel
Anckers & Co AB Logotype

BEPRÖVADE KONCEPT, NYA IDEER,
ERFARENHETER OCH KUNSKAPER

Sökformulär

Google AD-WORDS

AD-Words reklam på Google

Googles AD-WORDS är ett effektivt sätt att nå nya kunder som befinner sig högt upp i köpstegen!

    Därför är vi "Google Engaged", vilket innebär att vi kan lägga upp och skräddarsy AD-Words kampanjer på Google åt våra kunder. Förutom utformningen av de sökordsbaserade AD-Words annonserna hanterar vi också hur, när, mot vem och på vilka enheter som olika kampanjer ska skapa en träff.  Det gäller också att välja det mest lönsamma av Googles betalningsalternativ - t ex per klick, genom en visningskostnad, med provision vid köp-klick etc.

    En kampanj med AD-Words annonser kan optimeras ur flera synvinklar. Dels gäller det att träffa de nya kunder som befinner sig högt upp i köpstegen, dels att annonsen förmedlar en konkurrenskraftig corporate image och en stark produktprofil. En AD-Wordsannons konkurrerar dessutom mot hela den aktuella listan vid varje Google sökning. Varje AD-Wordsannons skapas också inom samma begränsade ram, vilket kräver träffsäkert textarbete och rätt målgruppsanalys.
    AD-Words är kostnadseffektiv reklam i ett litet format, som rätt utformad kan uträtta storverk.

    Just därför kan det många gånger vara lämpligt att bygga en särskild kampanjsida för varje nyckelord, så att alla värdeladdade klick tillvaratas till fullo.

    Vi lägger upp och bevakar din kampanj via vårt Google MCC-konto. Det ger dig möjlighet till insyn och engagemang. Pröva en AD-words kampanj genom oss, vi tillhör de mest kompetenta pionjärerna så du kommer inte att bli besviken... Ring oss på 08-7 200 200 så berättar vi gärna mer. Välkommen.

NEDAN: Exempel på en AD-Wordsannons med  sökning på ordkombinationen "täta skorsten".
    Klicka på bilden nedan för att se sidan dit AD-Wordsannonsen är länkad.

 

En reklamkontakt via AD-Words kostar mer än vid vanlig annonsering, helt enkelt därför att den är betydligt mer värd - du betalar ju först vid ett aktivt bekräftat intresse! Just därför är det extra viktigt att ta fram rätt sökordskombinationer, så du slipper betala för spill - dvs klick från de nyfikna utanför din målgrupp .
    En rätt utformad AD-Wordsannons ger en unik möjlighet sortera fram just de mottagare som befinner sig i slutfasen av en köpprocess, högt upp i köpstegen, nära till ett positivt beslut.

Några viktiga faktorer att tänka på :

  1. Sökordskombinationer som är de mest använda av ett attraktivt kundsegment i köpläge.
  2. Annonser som direkt fångar uppmärksamheten och övervinner mottagarens avsikt att läsa hela listan med söksvar.
  3. Tillfredsställa klicket - dvs ge rätt svar i förhållande till sökordskombinationen och annonstexten. Det är ofta effektivt med en specialtillverkad kampanjsida som svar på klicket.
  4. Att produktens möjliga avkastning står i rätt relation till den högsta tillåtna klickkostnaden.

EN KEDJA ÄR ALDRIG STARKARE ÄN SIN SVAGASTE LÄNK

En AD-Wordsannons kan ge dålig utdelning av flera skäl - sökorden träffar för brett, textinnehållet ger svaga uppmärksamhetsvärden, det saknas en genomtänkt klick-strategi för att ta hand om resultatet.
    Om sökorden når för brett, eller uppföljningsstrategin är för svag, blir dina klick för dyra. Har annonsen ett dåligt uppmärksamhetsvärde blir dina klick för få. Men en rätt utformad AD-Wordskampanj, där hela kommunikationskedjan håller måttet, är istället en verkligt kostnadseffektiv intäktsgenerator.

 

AD-Words reklam på Google

Googles AD-WORDS är ett effektivt sätt att nå nya kunder som befinner sig högt upp i köpstegen!

    Därför är vi "Google Engaged", vilket innebär att vi kan lägga upp och skräddarsy AD-Words kampanjer på Google åt våra kunder. Förutom utformningen av de sökordsbaserade AD-Words annonserna hanterar vi också hur, när, mot vem och på vilka enheter som olika kampanjer ska skapa en träff.  Det gäller också att välja det mest lönsamma av Googles betalningsalternativ - t ex per klick, genom en visningskostnad, med provision vid köp-klick etc.

    En kampanj med AD-Words annonser kan optimeras ur flera synvinklar. Dels gäller det att träffa de nya kunder som befinner sig högt upp i köpstegen, dels att annonsen förmedlar en konkurrenskraftig corporate image och en stark produktprofil. En AD-Wordsannons konkurrerar dessutom mot hela den aktuella listan vid varje Google sökning. Varje AD-Wordsannons skapas också inom samma begränsade ram, vilket kräver träffsäkert textarbete och rätt målgruppsanalys.
    AD-Words är kostnadseffektiv reklam i ett litet format, som rätt utformad kan uträtta storverk.

    Just därför kan det många gånger vara lämpligt att bygga en särskild kampanjsida för varje nyckelord, så att alla värdeladdade klick tillvaratas till fullo.

    Vi lägger upp och bevakar din kampanj via vårt Google MCC-konto. Det ger dig möjlighet till insyn och engagemang. Pröva en AD-words kampanj genom oss, vi tillhör de mest kompetenta pionjärerna så du kommer inte att bli besviken... Ring oss på 08-7 200 200 så berättar vi gärna mer. Välkommen.

NEDAN: Exempel på en AD-Wordsannons med  sökning på ordkombinationen "täta skorsten".
    Klicka på bilden nedan för att se sidan dit AD-Wordsannonsen är länkad.

 

En reklamkontakt via AD-Words kostar mer än vid vanlig annonsering, helt enkelt därför att den är betydligt mer värd - du betalar ju först vid ett aktivt bekräftat intresse! Just därför är det extra viktigt att ta fram rätt sökordskombinationer, så du slipper betala för spill - dvs klick från de nyfikna utanför din målgrupp .
    En rätt utformad AD-Wordsannons ger en unik möjlighet sortera fram just de mottagare som befinner sig i slutfasen av en köpprocess, högt upp i köpstegen, nära till ett positivt beslut.

Några viktiga faktorer att tänka på :

  1. Sökordskombinationer som är de mest använda av ett attraktivt kundsegment i köpläge.
  2. Annonser som direkt fångar uppmärksamheten och övervinner mottagarens avsikt att läsa hela listan med söksvar.
  3. Tillfredsställa klicket - dvs ge rätt svar i förhållande till sökordskombinationen och annonstexten. Det är ofta effektivt med en specialtillverkad kampanjsida som svar på klicket.
  4. Att produktens möjliga avkastning står i rätt relation till den högsta tillåtna klickkostnaden.

EN KEDJA ÄR ALDRIG STARKARE ÄN SIN SVAGASTE LÄNK

En AD-Wordsannons kan ge dålig utdelning av flera skäl - sökorden träffar för brett, textinnehållet ger svaga uppmärksamhetsvärden, det saknas en genomtänkt klick-strategi för att ta hand om resultatet.
    Om sökorden når för brett, eller uppföljningsstrategin är för svag, blir dina klick för dyra. Har annonsen ett dåligt uppmärksamhetsvärde blir dina klick för få. Men en rätt utformad AD-Wordskampanj, där hela kommunikationskedjan håller måttet, är istället en verkligt kostnadseffektiv intäktsgenerator.

 

NOTISER

BRA REKLAM måste tillfredsställa

Dagens kunder är smartare, snabbare och förändrar sitt köpbeteendet i ett allt högre tempo.    De vill ha tydlig, lättanvänd information om... Läs mer!

Google AD-WORDS

AD-Words reklam på Google
Googles AD-WORDS är ett effektivt sätt att nå nya kunder som befinner sig högt upp i köpstegen!    Därför är vi "Google Engaged", vilket... Läs mer!

Utvecklingen ökar kraven på kompetens inom upphovsrätt - saknar man kompetens så ökar affärsriskerna!

Upphovsrätt - föreläsning för företag
Anckers & Co håller föreläsningar tillsammans med Bildombudsmannen i syfte att öka kompetensen gällande  upphovsrättsliga frågeställningar inom kommunikationens... Läs mer!

Kommunikationsanalysen är en viktig utgångspunkt

Kommunikationsplanens beroende av marknadsplanen
ÄVEN SMÅ TUVOR VÄLTER STORA LASS Kommunikationsanalysen är ett av de viktigaste momenten inför alla investeringar i marknadsföring. Det visste man redan år 1874 då John... Läs mer!